تغذیه مناسب فوتبالیست ها در ماه مبارک رمضان
توسط admin دذ 29 Jul, 2013 دذ 08:26 ق.ظ | دسته‌بندی شده در اخبار داخلی باشگاه, دسته‌بندی نشده | با 1 دیدگاه

ورزشکاران در ماه رمضان نسبت به افراد عادی نیاز بیشتری به پروتئین ، قند و ویتامین ها دارند. باید حدود 3 ساعت بعد از افطار ورزش را شروع کرد تا غذای مصرف شده فرصت هضم پیدا کند. بین خوردن غذا و شروع ورزش باید فاصله ای باشد که جریان خون بتواند به راحتی به عضلات بدن برسد.درماه رمضان تمرینات ورزشی سبک تر باشد، زیرا بدن نمک و آب زیادی در جریان ورزش از دست می دهد و در ورزش های شدید منجر به ضعف شدید بدن میشود. ورزشکار باید تا سحر به تدریج مایعات زیادی مصرف کند که نیازهای بدنش تأمین گردد.

اما با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در فصل تابستان است و زمان اذان مغرب تا اذان صبح حدود 9 ساعت میباشد ورزشکاران مجبورند که مسابقات و تمرینات خود را زودتر شروع کنند که توصیه میشود به مقدار کم و سبک از غذا استفاده شود غذاهایی که زود هضم باشند و همچنین انرژی بدن را تا حدودی تامین کند مانند : خرما ، انجیر ، توت خشک ، سوپ ، سبزیجات ، چای کم رنگ ، نان به مقدار کم  و همچنین مقداری آبمیوه برای ورزشکاران توصیه میشود باید در هنگام افطار از زولبیا و بامیه و شرینجات به مقدار زیاد پرهیز کرد ، ‌در صورت مصرف زیاد آنها، انسولین خون بالا رفته و قند به سرعت جذب سلول‌ها می‌شود ؛ در نتیجه انسولین بالا مانده و قند خون همچنان پایین است و یک احساس ضعف یا گرسنگی شدید به افراد دست می‌دهد

در صورتی که فردی 3 ساعت بعد از افطار قصد تمرین ورزش سنگین یا مسابقه را ورزشی را دارد بهتر است قبل از شروع مسابقه ، هنگام افطار از گوشت ، زرده تخم مرغ و ماهی برنج و ماکارانی به مقدار کم  استفاده کند. مصرف مایعات فراوان از جمله آب میوه ها قبل از ورزش هم مناسب است.

میزان انرژی تأمین شده از پروتئین در ورزشکاران باید حدود 15 درصد و حداکثر 20 درصد باشد؛ چون پروتئین زیاد، مناسب نیست و سبب تولید مواد زاید در خون و احساس خستگی در حین ورزش می شود.

درباره -

نمایش 1 دیدگاه
نوشته‌ی شما
  1. [...] تغذیه مناسب فوتبالیست ها در ماه مبارک رمضان – وب سایت ر… [...]

فرستادن یک دیدگاه

XHTML: شما می‌توانید از این برچسب‌ها استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <font color="" face="" size=""> <span style="">